تبلیغات
اخبار جهان اسلام - فتاوای عجیب وهابیت (3)
اخبار جهان اسلام
تعجیل در فرج منجی عالم بشریت مهدی موعود (عج) صلوات...



مفتی وهابی عربستان در فتوایی تاکید کرد: در صورتی که مخالفان جدایی زن و مرد از افکار خویش توبه نکنند، اعدام شوند.

شیخ «عبدالرحمن البراك»، که در فتوایی هرگونه اختلاط و ارتباط زنان و مردان را در محل کار، آموزش و ... حرام اعلام کرده بود، گفت: ارتباط دو جنس مخالف باعث انجام گناه از طریق نگاه حرام، خلوت حرام و کلام حرام می‏شود.

وی با انتقاد از کسانی که فتوایش را رد کرده بودند، تاکید کرد: کسانی که این فتوا را قبول نکرده و آن را جایز و حلال برمی‏شمارند خود حرام خدا را حلال کرده پس کافر و در نتیجه مرتد هستند و باید اعدام شوند.

گفتنی است این عالم‏نمای وهابی که 77 سال سن دارد از مفتیان برجسته عربستان محسوب می‏شود و به مانند دیگر مفتیان وهابی در صدور فتواهای تکفیری بر ضد دیگران توانایی بالایی دارد.


خوردن گوشت ذبح شده بدست شیعیان حرام است!

ابن جبرین، مفتی وهابی :

مسلماً من ذبح آن رافضی را حلال نمیدانم ...این رافضیان غالباً مشرک هستند و علی بن ابی طالب را دائما در سختی و آسانی حتی در عرفات و طواف و سعی صفا و مروه می خوانند و فرزندان او را امامانشان می خوانند همانطور که بارها از آنان شنیده ایم و این بزرگترین شرک و ارتداد از اسلام است.خدا شرّشان را کم کند و صلّی الله علی محمد و آله و صحبه و سلّم!!!

متن سوال:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت! شیخ عبد الرحمن الجبرین حفظه الله، السلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

و بعد... در شهر ما شخصی است رافضی(شیعه)، که کارش قصابی است و اهل سنت او را برای ذبح حیواناتشان نگه داشته اند. برای همین دلایلی برای تعامل با این رافضی در این شغل وجود دارد... حکم تعامل با این شخص رافضی و امثال او چیست؟ و حکم حیوانی که بدست او کشته شده چیست؟ آیا حلال است یا حرام؟ به ما در این مسئله فتوا دهید.

اجر تان با خدا و الله ولی التوفیق.

جواب استفتاء:

و علیکم السلام و رحمة الله و برکاته

و بعد ... مسلماً من ذبح آن رافضی را حلال نمیدانم و گوشت قربانی او را نمی خورم ؛ زیرا این رافضیان غالبا مشرک هستند و علی بن ابی طالب را دائما در سختی و آسانی حتی در عرفات و طواف و سعی صفا و مروه می خوانند و فرزندان او را امامانشان می خوانند همانطور که بارها از آنان شنیده ایم و این بزرگترین شرک و ارتداد از اسلام است.

پس مستحق قتل می باشند؛ زیرا در وصف علی (رضی الله عنه) غلوّ می کنند و او را با اوصافی که جز برای خدا صحیح نیست، توصیف می کنند، چنانکه در عرفات از آنها شنیده ایم.

بنابراین آنها مرتد شمرده می شوند؛ زیرا او (علی) را ربّ و خالق و متصرف در هستی می دانند،

کسی که غیب می داند و در ضرر و نفع آنها و ... تأثیر دارد و نیز آنها به قرآن کریم افترا می بندند و گمان می کنند که اصحاب پیامبر آن را تحریف کرده اند و چیزهای زیادی از آن را که مربوط به اهل بیت و بزرگانشان بوده حذف نموده اند.

پس بنابراین از قرآن پیروی نمی کنند و آن را مایه گمراهی می دانند و نیز آنها بزرگان صحابه مانند خلفای سه گانه و بقیه عشره و أمهات المؤمنین و مشاهیر صحابه مانند انس و جابر و ابی هریره و ... را قبول ندارند و احادیثشان را دروغ می دانند ،

یا دلیلی برای آنچه که می گویند ، نمی بینند. ولی با وجود این سرشان را بلند می کنند و می گویند چیزی در دلشان نیست و در درونشان آنچه را که اعتقاد دارند،

پنهان می کنند و می گویند هر کس در دین تقیه نداشته باشد دین ندارد. ادعای آنان در مورد برادران ما و دین دوستی شان پذیرفته نیست الخ... عقیده آنان نفاق است.

خدا شرّشان را کم کند و صلّی الله علی محمد و آله و صحبه و سلّم!!!


حلال بودن ازدواج پدر با دخترش كه از طریق غیر مشروع یعنى زنا به دنیا آمده باشد

فتواى امام مالك و به تبع او شافعى در حلال بودن ازدواج پدر با دخترش كه از طریق غیر مشروع یعنى زنا به دنیا آمده باشد و همچنین با خواهر و دختر پسر و دختر دخترش كه به همین روش به دنیا آمده باشند از فتواهاى نادر روزگار است و دلیلى كه بر جواز آن نیز آورده است نادر تر از خود حكم و شنیدنى است.

وى مى گوید: به این دلیل نكاح جایز است كه این پدر و دختر شرعاً با یكدیگر نسبتى ندارند و بیگانه هستند و چون از راه غیر مشروع متولّد شده است ارث نمى برد و نفقه او هم واجب نیست.

متن عربی:

حلیة الزواج مع البنت من الزنا

(أفتى المالك) بحلیة الزواج من بنته من الزنا ، ومن أخته وبنت ابنه ، وبنت بنته، وبنت أخیه وأخته من الزنا ، مستدلا بأنها أجنبیة منه ، ولا تنتسب إلیه شرعا ، ولا یجری التوارث بینهما ، ولا تعتق علیه إذا ملكها ، ولا تلزمه نفقتها ، فلا یحرم علیه نكاحها كسائر الأجانب.

المغنی لابن قدامة 7 / 485 .

و أفتى الشافعی بحلیة الزواج من بنته من الزنا ، ومن أخته وبنت ابنه ، وبنت بنته ، وبنت أخیه وأخته من الزنا ، مستدلا بنفس دلیل الإمام مالك فی هذه المسألة كما مر آنفا.

المغنی لابن قدامة 7 / 485 .

وهذه المسألة ذكرها الفخر الرازی فی مناقب الشافعی مسلما بها ومدافعا فیها عنه.

مناقب الإمام الشافعی ،ص 532 .

إلیها أشار الزمخشری فی الأبیات المتقدمة بقوله : فإن شافعیا قلت قالوا بأننی أبیح نكاح البنت والبنت تحرم.

المغنی لابن قدامة 11 / 34، المحلى 6 /


ممنوعیت فعالیت زنان در فروشگاه های مخصوص لباس زنانه!!!!

مفتی عربستان سعودی شیخ عبدالعزیز آل شیخ مخالفت خویش را با کارکردن زنان در فروشگاه های لباسهای مخصوص زنان (لباس زیر) ابراز داشت.

فتوی وی در مخالفت با نظر وزارت کار عربستان در این مورد صادر شده است

بعدا از اظهار نظر افراطی این مفتی درمورد کار کردن زنان در فروشگاه های مذکور وی گفته است : زنان امانتی در گردن ما هستند و به همین سبب ایشان را در غیرکارهای که مختص ایشان هست به کار نخواهیم گرفت.

سخنان این مفتی در جلسه مذهبی که در شب سه شنبه برگزار شد بیان شده و روزنامه های محلی در روز چهارشنبه این خبر را منتشر کرده اند.

منبع: سایت البشائر و سایت اخبار مکتوب عربستان


فتواهای عجیب وهابیت درباره دیدن مسابقات فوتبال

مفتیان سرشناس وهابی در مورد مشاهده مسابقات فوتبال توسط زنان، نظرات و فتواهایی نسبتا تعجب برانگیزی دارند. در اینجا برخی از این نظرات را بیان می‌كنیم:

آیا مشاهده مسابقات فوتبال جایز؟

مسابقات فوتبالی كه از تلویزون پخش می‌شود، شامل چند مشكل دارد: از جمله اینكه بیشتر آنها – اگر نگوییم همه‌اش – اینگونه است كه همه آنها نوعی قمار و شرط بندی هستند؛‌

همچنین به سبب كشف عورت و اختلاط مردان با زنان و گوش دادن به آلات موسیقی كه همه اینها باعث تلف شدن وقت بدون بهره مفید است و باعث می‌شود كه انسان عاقل از آنچه كه برای دین و دنیایش مفید است باز ماند، به همین سبب زن و مرد مسلمان شایسته نیست كه خود را با مشاهده مسابقات فوتبال مشغول بدارد، او باید خود را با آنچه كه برای دنیا و آخرتش فایده داشته باشد، سرگرم سازد.

فتاوای كمیته دائمی (۱۷/۲۳۹)

حكم دیدن مسابقات ورزشی مثل مسابقات جام جهانی و غیره چست؟

مسابقات فوتبال بر اساس پول و دیگر جوایز كه قمار می‌باشد حرام است،‌ زیرا گرفتن عوض جایز نیست،

مگر در آنچه كه شرع اجازه داده و آن شامل مسابقات اسب سواری و شترسواری و تیراندازی می‌شود؛ بر همین اساس، حضور در این مسابقات و نیز مشاهده آنها حرام است و همین طور برای كسی كه بداند این مسابقات بر اساس عوض گرفتن است

، ‌زیرا این حضور او به معنی اقرار و پذیرش آن است. اما اگر مسابقه بدون گرفتن عوض باشد و مانع واجبات خداوند مانند نماز و غیره نشود و مانعی ‌مانند كشف عورت یا اختلاط زنان با مردان یا وجود آلات لهو و لعب در آن وجود نداشته باشد، ‌در این صورت مشاهده آن اشكالی ندارد.

فتاوای كمیته دائمی (۱۵/۲۳۸)

حكم مشاهده مسابقات توسط زن به قصد سرگرمی و تشویق چیست؟

مشاهده مسابقات جایز نیست، زیرا بازیكنان مردند و غالباً لباسی كه بدن آنان را بپوشاند، ندارند و برهنه هستند و قسمتی از باسن آشكار است و عورت از پشت لباس نمایان است و این برای زنان اغوا و فتنه انگیری است و اگر كسی قصد سرگرمی داشته باشد، می تواند با ذكر خدا و قرآن و كتب حدیث و فقه و احكام سرگرم شود.

شیخ ابن جبرین

مسابقات فوتبال كه در تلویزیون پخش می شود، چه حكمی دارد؟

به نظر من حكم مشاهده بازی‌هایی كه در تلویزیون و غیره پخش می‌شود، این است كه دیدن این مسابقات آنها وقت انسان را تلف می‌كند و انسان عاقل زیرك به هیچ وجه وقت خود را با این چیزها كه هیچ فایده‌ای برایش ندارد، تلف نمی‌كند.

این‌ها اگر یك شرّ نداشته باشند، دچار شرّ دیگری هستند، به طوری كه مثلاً در دل ببننده احساس تعظیم نسبت به شخصیت بازیكن كه كافر است، به وجود می‌آورند، كه این بی‌شك حرام است، زیرا ابداً برای ما جایز نیست كه كفّار را تعظیم كنیم،

هر قدر كه پیشرفت داشته باشند، و همچنین در این مسابقه‌ها ران جوانان آشكار است و این باعث فتنه‌گری است،‌ پس به نظر من ارجح آن است كه برای جوانان جایز نباشد كه به هنگام بازی با توپ باسن‌های خود را آشكار سازند به سبب آنكه این كار فتنه گری است،

‌حتّی اگر گفته شود، باسن عورت نیست، باز هم ابداً خوب نیست كه جوانی باسن خود را نمایان سازد،‌ امّا اگر گفته شود كه باسن عورت است،‌ چنانكه همین در مذهب امام احمد حنبل مشهور است،

امر واضح است: كه در هر حال جایز نیست و نصیحتی كه من به برادرانمان می كنم این است كه اوقات خود را قدر بدانند؛ زیرا وقت ارزشمندتر از مال است.

شیخ ابن عثیمین


الازهر: بازدید از فیس بوك حرام است

علما و اندیشمندان الازهر پس از پژوهش و بررسی های مختلف به این نتیجه رسیدند كه مهمترین دلیل افزایش آمار خیانت و در پی آن طلاق استفاده از فیس بوك است و اعلام كردند كسانی كه از این پایگاه بازدید كنند مرتكب معصیت می‌شوند.

هیئت فتوای الازهر سایت فیس بوك را یكی از عوامل مهم فروپاشی كانون خانواده ها دانست و بازدید از آن را شرعا حرام اعلام كرد.

هیئت فتوای الازهر در پی افزایش آمار طلاق و خیانت و همچنین گسترش فساد اخلاقی در میان جوانان استفاده از فیس بوك را شرعا حرام اعلام كرد.

علما و اندیشمندان الازهر پس از پژوهش و بررسی های مختلف به این نتیجه رسیدند كه مهمترین دلیل افزایش آمار خیانت و در پی آن طلاق استفاده از فیس بوك است و اعلام كردند كسانی كه از این پایگاه بازدید كنند مرتكب معصیت می‌شوند.

دكتر محمد رافت عثمان رئیس دانشكده شریعت و عضو مجمع پژوهشهای اسلامی الازهر دلیل صدور این فتوا را افزایش آمار فروپاشی كانون خانواده توصیف كرد.


مفتی وهابی: برداشتن ابرو حرام است!

دکتر سعد الخثلان» استاد فقه و نائب رئیس الجمعیة الفقهیة در عربستان تاکید کرد: برداشتن ابرو جایز نیست. این روحانی وهابی، دلیل این فتوا را حدیثی خواند که به زعم او در آن آمده است: «لعن النامصة و المنتصمة».

وی ادامه داد: بنابراین مردان نمی‏توانند به همسران یا خواهران یا دخترانشان اجازه دهند این کار را انجام دهند.

وی اضافه کرد: این عمل از گناهان کبیره محسوب می‏شود و زن خود نباید مرتکب آن گردد!

منبع:ابنا


همسایه میتواند زن وشوهر همسایه را طلاق دهد!

رییس سابق کمیته فتوای الازهر در فتوایی اعلام کرد: "همسایه ها و اهل محل اگر شاهد جر و بحث زوجین باشند و تشخیص دهند زن و شوهر همسایه نمی توانند باهم زندگی کنند، می توانند برای آنها درخواست طلاق کنند.

همانطور که شوهر حق طلاق دارد و یا زن حق خلع دارد، جامعه همین حقوق را دارد. اسلام برای زن مرد حقوق برابری قائل شده و به مرد حق طلاق و به زن حق خلع را داده است. حال اگر همسایه ها درخواست طلاق دو نفر را داده باشند اما یکی یا هردو نفر آنها مایل نباشند از هم جدا شوند ...

شیخ جمال قطب که در جمع اتحادیه روزنامه نگاران مصری سخن می گفت اضافه کرد: همانطور که شوهر حق طلاق دارد و یا زن حق خلع دارد، جامعه همین حقوق را دارد. اسلام برای زن مرد حقوق برابری قائل شده و به مرد حق طلاق و به زن حق خلع را داده است.

وی ادامه داد: جامعه که شاهد وقوع ازدواج بین زن و مرد بوده است در صورت مشاهده بروز مشکل بین زوجین به حدی که امکان تفاهم بین آنها وجود نداشته باشد، حق دارد این پیوند زناشویی را پایان دهد! در این خصوص همسایه ها و با فامیل زن وشوهر می توانند با مراجعه به قاضی درخواست برای زوج همسایه در خواست طلاق کنند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر همسایه ها درخواست طلاق دو نفر را داده باشند اما یکی یا هردو نفر آنها مایل نباشند از هم جدا شوند در اینصورت قاضی چه تصمیمی باید بگیرد؟پاسخ داد: اگر قاضی تشخیص دهد ادامه زندگی آنها باعث ادامه مشکل می شود حکم به طلاق می دهد و زن وشوهر هم باید آنرا بپذیرند!

وی در بیان دلیل این استدلال خود آورده است: در غیر این صورت ممکن است عدم درخواست طلاق از سوی مرد با خلع از طرف زن به خاطر فرار از مسولیت و یا ترس از محروم شدن از حقوق باشد. بنابراین وثتی همسایه ها درخواست طلا دهند قاضی آنها را ملزم به طلاق میکند.


گفتن بسم ا... الرّحمن الرّحیم بدعت است

ای شیخ! لفظ «الرّحمن الرّحیم» در صحاح نیامده، و چقدر تو باهوش بودی، ای شیخ جلیل! الحق که از ما، به صحیح و غیر صحیح داناتری، ولیکن بر این اساس تو و امثال تو یك بدعتی آوردید كه در هیچ جای صحاح نیامده، اینكه؛ رسول ا... (صلّی ا... علیه و آله) با دلار معامله نمی كرد

شیخ البانی: ذکر «بسم ا... الرّحمن الرّحیم» قبل از خوردن غذا بدعت و حرام است! زیرا در سنّت فقط لفظ (بسم ا...) آمده است!

(ترجمه قسمت منتخب به نقل از البانی): "در این حدیث؛ تسمیه در اول غذا با لفظ «بسم ا...» آمده و هیچ كلمه اضافه ای در آن نیست، و تمام احادیث صحیحی كه در این باب وارد شده (مانند این حدیث) كلمه اضافه ای در آنها وجود ندارد، و من هیچ حدیثی نمی شناسم كه كلمه ای اضافه تر در آن وارد شده باشد، و این بدعتی از سوی فقهاست، و امّا مقلّدان آنها، جوابشان مشخص است: آیا نمی بینید؟ "

بله ای شیخ! لفظ «الرّحمن الرّحیم» در صحاح نیامده، و چقدر تو باهوش بودی، ای شیخ جلیل! الحق که از ما، به صحیح و غیر صحیح داناتری، ولیکن بر این اساس تو و امثال تو یك بدعتی آوردید كه در هیچ جای صحاح نیامده، اینكه؛ رسول ا... (صلّی ا... علیه و آله) با دلار معامله نمی كرد که پیروان شما امروز با دلار معامله می کنند! و رسول ا... از ذكر اسم «الرّحمان و اسماء حسنی الهی» نهی نمی كرد، لابدّ صحاح تو، همان صحاح قرضاوی و شاه حسین و سادات و صدّام است كه همانا لایق هر سلطان و مفتی و دجّالی است...

همچنین در روایت معصومین حصری وجود ندارد كه مستلزم توقف بر آن باشد، آنچه در این حدیث آمده؛ اسم «ا...» است كه می توان آن را با همان صفاتی كه خداوند خود را با آنها وصف كرده، وصف كنیم؛ چون هیچ حصری قرار داده نشده است و بنابر آنچه گفته شد این اضافه از باب اضافه استحسانی قرار می گیرد.

منبع: البرهان

ترجمه: سلام شیعه


مفتی وهابی: اربعین و فاتحه، بدعت است!

«شیخ عبدالعزیز بن فوزان الفوزان» عضو کمیته فتاوای عربستان، با اشاره به گرفتن مراسم اربعین برای مرده که در بسیاری از کشورهای اسلامی انجام می‏شود، گفت: گرفتن اربعین جایز نیست و بدعت می‏باشد.

یک مفتی وهابی اعلام کرد: برگزاری مراسم اربعین گرفتن برای میت، بدعت است! «شیخ عبدالعزیز بن فوزان الفوزان» عضو کمیته فتاوای عربستان، با اشاره به گرفتن مراسم اربعین برای مرده که در بسیاری از کشورهای اسلامی انجام می‏شود، گفت: گرفتن اربعین جایز نیست و بدعت می‏باشد.

وی در ادامه افزود: گرفتن مراسم اربعین برای مرده هیچ دلیل و سندی برای جواز آن در اسلام وجود ندارد و برپاکنندگان آن بدعت‏گرند و طبق احادیث بدعت‏گران در جهنم خواهند بود.

گفتنی است چندی پیش گروهی از علمای وهابی، طی فتوایی در پاسخ به سؤال تعدادی از مردم گفتند: تجمع در یک مکان چه خانه متوفا، یا مسجد و غیره برای برگزاری مراسم عزاداری و تهیه غذا برای حاضرین بدعت محسوب می‏شود!

در همین قسمت از فتوا آمده است: خواندن فاتحه هم بدعت است، بدعتی فوق بدعت؛ چرا که هیچگاه پیامبر نه با قرائت فاتحه و نه با قرائت قرآن (غیر از فاتحه) احدی را تعزیت نداد!

منبع:ابنا


مسلمانی که بر اثر ایدز بمیرد شهید است !!!

شیخ احمد ابویوسف در این زمینه تأکید کرد که 90 در صد بیماران (مسلمان) مبتلا به ایدز، پیش ازمرگ و حضور در برابر الله، توبه می‌کنند."

شیخ احمد ابویوسف، رییس مرکز ارشاد مذهبی در وزارت دیانت مصر، در پاسخ به استفتای مردی که پرسیده بود، نظر اسلام در مورد مرد مسلمانی که بر اثر ایدز بمیرد چیست؟ پاسخ داد: هرکسی که به علت بیماری ایدز بمیرد، از نظر اسلام شهید به حساب می‌آید.

به نوشته "العربیه. نِت"، وی فتوایش را با استفاده از سخن محمد، پیغمبر اسلام، صادر کرده است که گفته بود: "هر کسی که بر اثر یک بیماری داخلی بمیرد، شهید است."

شیخ احمد ابویوسف در این زمینه تأکید کرد که 90 در صد بیماران (مسلمان) مبتلا به ایدز، پیش ازمرگ و حضور در برابر الله، توبه می‌کنند."

از سوی دیگر دکتر احمد رجایی، استادیاربهداشت در دانشگاه الازهر مصر، گفت که رقم مبتلایان به بیماری ایدز در کشورهای عربی پایین‌ترین رقم در سطح جهان است. اما، در زمینه گسترش ایدز، کشورهای عربی در رده دوم قرار دارند.


منع زنان از خریدن خیار

به گزارش شیعه آنلاین، واژه وهابیت و القاعده که مدافع اندیشه وهابیت است، یاد آور مفاهیم بیشماری بوده که اصلی‌ترین آن افراط گرایی است.

در بیشتر حالات مخاطبان اولیه آن زنان هستند. زنان در طول دهه‌ها حاکمیت افراط گرایانه در کشورهای اسلامی انواع محدودیت‌ها را تجربه کرده اند. چندی پیش نیز نوبت زنان عراقی بود تا با اینگونه احکام وهابی و القاعده‌ای مواجه شوند. در یکی از جدیدترین احکام القاعده‌ای که بیشتر به یک شوخی می‌ماند حکم ممنوع بودن خرید خیار برای زنان صادر شده است.

روزنامه "دیلی تلگراف" در یکی از شماره های خود در این‌باره نوشت: خرید خیار برای زنان عراقی ممنوع شده است. این حکم توسط یک مفتی وابسته به القاعده صادر شده و زنان را از خریدن خیار منع کرده و استدلال وی نیز مردانه بودن آن است!

صدور چنین فتواهایی از جانب برخی مفتی های افراطی پیش از این نیز دیده شده است. در یکی از مواردی که خبرگزاری رویترز به آن پرداخته نیروهای شبکه القاعده بزهای ماده را به دلیل مؤنث بودن به قتل می رسانده‌اند. برای جلوگیری از این اقدام حکم مفتی بر این قرار گرفته که برای این حیوانات نوعی پوشش تهیه شود تا از پیش آمدن چنین حالتی جلوگیری بنماید.

در آوریل سال 2007 خبرنگار آسوشیتد پرس گزارش داد شبکه القاعده در شهر بعقوبه عراق قرار گرفتن جعبه ها و ظروف حاوی گوجه فرنگی را در کنار ظروف خیار ممنوع کرده و میوه فروشان ملزم شده اند چنین دستوری را اجرا نمایند.

این گزارشها نشانگر اوج افراط گرایی و اجبار برای نشان دادن آن در شئونات زندگی از سوی وابستگان به اندیشه وهابیت و شبکه القاعده است.


در فتوای دیگر از یک مفتی عربستانی برگزاری جشن‌ تولد و سالگرد ازدواج باطل‌ و حرام اعلام شده است.

در همین راستا شیخ عبدالعزیز آل شیخ، افزود جشن تولد خلاف حق است. اگر فرزند انسان سالم به دنیا آمد و یا زندگی زناشویی سالها ادامه پیدا کرد مسلمان باید تنها خدا را شكر كند.

وی كه در پاسخ به سوال یك روزنامه درباره جواز برگزاری جشن تولد و سالگرد ازدواج سخن می گفت ادامه داد: مسلمانان تنها دو عید دارند عید فطر و عید قربان، كه از پایه های اسلام هستند و همچنین روز جمعه كه عید هفته محسوب می شود. اما به جز اینها عید دیگری در اسلام نیست.

عبدالعزیز آل شیخ البته اشاره ای به عید غدیر در بین شیعیان و سیره مسلمانان در برگزاری و بزرگداشت ایام مبارك سال نكرد.

وی در ادامه گفت: این مسیحیان هستند که اعیاد زیادی دارند. عید مادر، عید شجره، عید برای هر چیز دیگر، هرسال هم عیدی به مناسبت سالروز تولد فلان شخص دارند و در این روزها شمع روشن می‌كنند و غذا پخش می‌كنند.

این در حالی است که اندكی پیش یكی از علمای عربستان در تلویزیون این كشور گفته بود اگر جشنهای تولد بدون اطلاق اسم عید بر آنها باشد جایز است.


در فتوای دیگری مفتیان وهابی عربستان سعودی خرید و فروش سگ و گربه در این کشور را حرام اعلام کردند.

بر همین اساس مسئولان شورای امر به معروف و نهی از منکر ریاض در عربستان اعلام کردند که فتوای دینی شورای علمای بزرگ مسلمان به عنوان عالی‌ترین مرجع دینی این کشور را در خصوص ممنوعیت فروش سگ و گربه و حمل کردن آنها در خیابان و اماکن عمومی را اجرا می‌کنند.


بر اثر كرامت یكى از اولیاء با آنكه مسافت بین زن و شوهر زیاد است آن دو به دیدار یكدیگر رسیده باشند و از این راه فرزندى به وجود آمده باشد.

افراط و تفریط اندیشه وهابیت را می‌توان به راحتی در این فتوا مشاهده کرد. برخی مفتیان وهابی اعلام کرده‌اند: ممكن است بر اثر كرامت یكى از اولیاء با آنكه مسافت بین زن و شوهر زیاد است آن دو به دیدار یكدیگر رسیده باشند و از این راه فرزندى به وجود آمده باشد.

آنان می‌افزایند: اگر مردى دخترش را كه در شرق جهان با وى زندگى مى‌كند به همسرى پسرى در آورد كه او در غرب جهان با پدرش زندگى مى‌كند و هیچگاه آن دو یكدیگر را نبینند و از محل زندگى بیرون نروند، سپس شش ماه از ازدواج آنان بگذرد و آن دختر صاحب فرزند شود پدر او همان كسى خواهد بود كه در غرب دنیا زندگى مى كند، اگر چه هیچگاه همسرش را ملاقات نكرده و حتى ندیده باشد. همچنین اگر كسى را از لحظه عقد ازدواج به مدّت پنج سال زیر نظر نگهبانان زندانى كنند، سپس آزاد شود و به منزلش برود و تعدادى فرزند در كنار همسرش ببیند همه آنان فرزندان وى خواهند بود اگر چه فرصت یك لحظه دیدار و ملاقات با همسرش را پس از عقد نداشته است. این امر امكانش دور از واقعیّت نیست، زیرا ممكن است بر اثر كرامت یكى از اولیاء با آنكه مسافت بین زن و شوهر زیاد است آن دو به دیدار یكدیگر رسیده باشند و از این راه فرزندى به وجود آمده باشد.

منبع: انجمن گفتگوی دینی

آرشیو مطالب
صفحات جانبی
پیوند های روزانه
امکانات جانبی
blogskin